¡Benvinguda!

Sigueu benvinguts a la nostra pàgina, que té com a finalitat ultima donar a conèixer a tots els ciutadans del barri de Santa Eulàlia de Provençana de l'Hospitalet, amb voluntat purament divulgativa, algunes fotografies i històries del nostre districte.

Esperem que us ajudi a descobrir o recordar les arrels de la barriada!

lunes, 18 de febrero de 2013

ES RETARDA FINS 2016 LA LINIA 9 DEL METRO


L’interès per anar posant a aquest bloc entrades sobre temes històrics de Provençana, no deu impedir la possibilitat d’intentar reflectir, amb l’esperit de fidels cronistes, noticies actuals relacionades amb Santa Eulàlia i els seus voltants que afectin als habitants de la barriada.

Aquest ànim ens impulsa a obrir, de tant en tant, noticies relacionades amb fets de actualitat ocorreguts al Districte amb la intenció d’anar observant l’evolució d’aquests afers fins a la seva finalització. Es amb aquesta voluntat, que reproduïm a continuació noticies de fa uns dies en les que s’expliquen que la posada en marxa de la Línia 9 del Metro patirà un nou retard degut a problemes econòmics pel dèficit pressupostari que pateix la Generalitat.

Els següents articles son de l’any passat, quan s’explicava que semblava ser que es disposaven del diners necessaris  per a reiniciar l’obra que portava aturada molt de temps i on s’assegurava que el metropolità podria llegar a l’Aeroport a l’any 2014.

L’última noticia, d’agost del 2001 explica l’adjudicació de les obres de la línia 9 del Metro al seu pas per L'Hospitalet.

Acompanyem els escrits amb fotografies recents de l’estat de les obres a les parades de Provençana i al pou de bifurcació i servei del carrer Aprestadora.


Trias: “La Línia 9 té un problema econòmic”

BTV Noticies.cat

11.02.2013

L'alcalde, Xavier Trias, ha condicionat l'avenç de l'L9 al nivell de dèficit de la Generalitat. Trias ha admès que la línia de metro té un problema econòmic. Aquest dilluns el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha retardat dos anys la data de finalització de les obres entre Collblanc i l'aeroport i l'ha situat en el 2016.

La Línia 9 no arribarà a l’aeroport fins a 2016. Així ho ha anunciat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, aquest dilluns. Es retarda, per tant, dos anys la data de finalització de l’extrem que uneix Collblanc i el Prat. Sobre aquest endarreriment, Trias ha explicat que les obres del metro estan condicionades al nivell d’endeutament que pugui assumir la Generalitat per plantejar els pressupostos. És per això que l’alcalde ha admès que l’L9 “té un problema econòmic”.

L’ajornament no ha estat ben rebut per la Cambra de Comerç de Barcelona, que ha advertit que el retard afectarà l’activitat de la Fira i el turisme de negocis que atrau. L’entitat considera que aquesta infraestructura hauria de ser prioritària per connectar l’aeroport, el recinte firal i la ciutat.

El Grup Municipal del PP ha retret que es posi data a l’extrem de l’L9 que unirà Collblanc amb l’aeroport però se n’oblidi la part central, que ha de recórrer la ciutat. El líder popular, Alberto Fernández Díaz, ha demanat un calendari definitiu de les obres.

 
L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 11 Feb. (EUROPA PRESS) –

ENTRE COLLBLANC Y EL PRAT

La alcaldesa de L'Hospitalet lamenta un nuevo retraso en la línea 9 del Metro

La alcaldesa de L'Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, ha lamentado que la Generalitat retrase una vez más la puesta en marcha de la línea 9 del Metro y considera que el retraso "afectará de lleno al desarrollo económico del entorno metropolitano y de Catalunya".

Tras el anuncio del conseller de Territorio y Sostenibilidad, Santi Vila, de retrasar tres años la puesta en funcionamiento de la línea 9, entre las estación de Collblanc y el Aeropuerto de El Prat, Marín ha dicho que "decisiones como ésta no contribuyen de ninguna manera a posicionarse como un entorno competitivo, que apuesta decididamente por las empresas y los trabajadores del territorio".

Según la alcaldesa, la línea 9 es una infraestructura "fundamental para el desarrollo económico", por lo que la edil muestra su sorpresa e indignación ante un nuevo retraso en su ejecución.

La alcaldesa ha solicitado al conseller de Territorio y Sostenibilidad una reunión urgente con todos los municipios e instituciones afectados para hablar sobre el calendario de las obras de la línea 9.

Según Marín, el retraso en la finalización de esta infraestructura afecta a L'Hospitalet de una forma especial, "porque supone un freno a la capacidad de desarrollo económico de la plaza de Europa, donde hay equipamientos de primer nivel como el recinto de Fira de Barcelona".

 
L’H Digital 11. 02. 2013

Núria Marín, indignada pel nou retard de la L9

El conseller Vila diu que no funcionarà fins al 2016

L’alcaldessa, Núria Marín, ha mostrat avui la seva sorpresa i indignació davant l’anunci fet pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, d’endarrerir tres anys la posada en funcionament de la L9 del metro, entre l’estació de Collblanc i l’aeroport.

Núria Marín considera que endarreriment és molt perjudicial per al desenvolupament econòmic de L’Hospitalet i l’àrea metropolitana. “S’endarrereix una infraestructura de país de primer nivell com és la L9 del metro fins a l’aeroport”.

L’alcaldessa lamenta que s’hagi hagut d’assabentar a través d’una entrevista en un diari, ja que des de la Conselleria no hi ha hagut cap comunicació en aquest sentit amb l’Ajuntament.

Santi Vila ha declarat, a El Periódico de Catalunya, que s’ha reprogramat de nou les obres de la Línia 9 el Metro i que el tram entre Collblanc i l’Aeroport en lloc de al 2013, trigarà encara tres anys en estar operatiu. Segon Vila s’han comès errors de concepte greus perquè s’han projectat un nombre excessiu d’estacions entre Collblanc i l’aeroport. Textualment a l’entrevista, Vila afirma que “hem fet un metro per al Prat quan l’objectiu era connectar la capital amb l’aeroport”.

Per a Núria Marín, “decisions com aquesta, d’endarrerir infraestructures fonamentals per al desenvolupament econòmic, no contribueixen de cap manera a posicionar-nos com un entorn competitiu, que aposta decididament per les empreses i els treballadors del territori”.

Per a l’alcaldessa, L’Hospitalet és un dels municipis més afectats per aquesta decisió perquè suposa un fre a la capacitat de desenvolupament econòmic de la plaça d’Europa, on hi ha equipaments de primer nivell, com el recinte de Fira de Barcelona a Granvia L’Hospitalet.

Aquest matí l’alcaldessa ha demanat al conseller Santi Vila una reunió urgent amb tots els municipis i institucions afectades per parlar sobre el calendari de les obres de la L9.

Els empresaris se sumen a la protesta

L'Associació d'Empresaris de L'Hospitalet i del Baix Llobregat, AEBALL, també ha fet públic un comunicat de premsa en el qual demana a la Generalitat que "compleixi els seus compromisos, i més tractant-se de decisions d'importància estratègica per al desenvolupament econòmic del país".

AEBALL també ha demanat al conseller que "prioritzi les seves línies d'actuació tenint en compte la seva repercussió econòmica i social, i que sigui conscient de les greus conseqüències que tindria l'endarreriment anunciat als mitjans".

L'entitat empresarial considera que "la nova infraestructura és bàsica per a l'economia catalana" i que ja ha vingut patint diversos retards injustificats. "El retard anunciat –afegeix AEBALL– seria un greu obstacle per a la sortida de la crisi i dificultaria les inversions a un dels territoris amb més activitat econòmica de Catalunya, així com el desenvolupament d'infraestructures estratègiques com la Fira de Barcelona, el port o l'aeroport del Prat".

Història de la L9

No és nou que es retardi la posada en marxa de la L9. Des de l’inici de l’obra, els anuncis d’endarreriment segons el projecte inicial han estat constants.

La línia 9 ha d’unir el Prat amb Badalona i Santa Coloma, per la zona alta de Barcelona i travessa L’Hospitalet, on comptarà amb 5 estacions: Collblanc (que enllaçarà amb la Línia 5), La Torrassa (que connectarà amb la Línia 1 i rodalies de Renfe), Provençana (al carrer Narcís Monturiol de Santa Eulàlia), Ildefons Cerdà (enllaç amb els Ferrocarrils de la Generalitat) i Fira, al Districte Econòmic.

L’abril de 2012, la Generalitat va anunciar que el tram de L’Hospitalet fins a l’aeroport era prioritari i que concentrava els recursos destinats a la construcció d’aquesta línia en el tram Barcelona - El Prat. El passat mes de novembre es reprenien les obres de la tuneladora i es parlava del 2014 com a any de posada en marxa del tram fins a l’aeroport. El nou anunci suma un nou retard a aquesta important obra metropolitana.

L’H Digital 12. 02. 2013

Reaccions retard L9 durant Exposólidos

Notícia de L'Informatiu

Marín insisteix que la línia 9 és una prioritat per a l'economia de L'H

Declaracions durant la inauguració d'Exposólidos

L’alcaldessa de L’Hospitalet, Núria Marín ha insistit davant el conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, de la necessitat que té la ciutat de la posada en marxa de la línia 9. Durant la inauguració de la fira Exposólidos a La Farga, l’alcaldessa ha dit que espera que el retard de dos anys de la infraestructura es pugui redreçar ben aviat.

Aprofitant la inauguració de la fira Exposólidos, Marín ha parlat amb el conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, sobre el greu perjudici econòmic que suposa per a L'Hospitalet, el fet que la línia 9 no funcioni abans de 2016. Marín ha dit que “he explicat al conseller Puig la conversa que vaig mantenir ahir amb el conseller Vila respecte del greu retrocés que suposaria per a l’economia de L’Hospitalet el retard de la línia 9”.

“És molt important per tirar endavant l’economia i per la riquesa del Districte Econòmic. Hem de parlar tots plegats i veure com aquest anunci es deixa sense efecte i posar en marxa el més aviat possible aquesta infraestructura vital per a la ciutat i Catalunya”, ha afegit Marín.

Per la seva banda, el conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha parlat de “situació econòmica insostenible. El retard de la línia 9 és una nova mostra del difícil moment que vivim i dels errors que hem de corregir d’Espanya vers Catalunya”.

Puig ha afegit que “esperem avançar en el calendari però necessitem els nostres recursos per tirar endavant. Si fos com el País Basc tot canviaria”.

L’H Digital Ciutat 12. 02. 2013

Els empresaris diuen que el retard de la L9 afectarà l'economia de L'H

El PP de L'Hospitalet també lamenta la decisió del conseller de Territori

La Cambra de Comerç de Catalunya i l’AEBALL han manifestat el seu descontent pel nou retard de la línia 9 anunciat pel conseller de Territori, Sant Vila. Les dues associacions empresarials consideren que serà un perjudici econòmic per al territori.

La Cambra de Comerç de Barcelona lamenta que la nova línia de Metro no es posi en funcionament fins el 2016, enlloc del 2014, com s’havia anunciat fa uns mesos. En concret, l'endarreriment afectarà a la marxa de la Fira de Barcelona a Granvia L'H, "una infraestructura clau per a la millora de la competitivitat i que està essent clau a l'hora de sortir de la crisi", afirmen.

El president de la Cambra, Miquel Valls, considera que malgrat les restriccions pressupostàries la infraestructura hauria de ser "absolutament prioritària" pel Govern per garantir la connectivitat de la ciutat de Barcelona, del Port i l'Aeroport amb la Fira.

Valls ha afirmat que la mesura anunciada afectarà el desenvolupament econòmic de l'àrea metropolitana de Barcelona i especialment de L'Hospitalet del Llobregat. "S'hi ressentirà la mobilitat de passatgers, així com el turisme de negocis a l’entorn de la Fira de Barcelona i de la plaça d’Europa”, ha explicat.

L’AEBALL, l'Associació d'Empresaris de L'H i el Baix Llobregat,  s’ha manifestat en la mateixa línia. L’associació que representa a les empreses de L’Hospitalet i el Baix Llobregat demana a la Generalitat que compleixi els seus compromisos, i més tractant-se de decisions d’importància estratègica pel desenvolupament econòmic del país.

AEBALL opina que la nova infraestructura és bàsica per l’economia catalana i ja ha patit diversos retards injustificats, fins que l’anterior conseller, Lluís Recoder, es va comprometre a que el tram estigués funcionant el proper any, el 2014.

El retard anunciat seria un greu obstacle per la sortida de la crisi, i dificultaria les inversions a un dels territoris amb més activitat econòmica de Catalunya, així com el desenvolupament d’infraestructures estratègiques com la Fira de Barcelona, el port o l’aeroport del Prat.

L’AEBALL demana al conseller Vila que prioritzi les seves línies d’actuació tenint en compte la seva repercussió econòmica i social, i que sigui conscient de les greus conseqüències que tindria l’endarreriment anunciat als mitjans.

Les queixes dels empresaris se sumen a les de l’alcaldessa de L’Hospitalet, Núria Marín, que també va mostrar dilluns la seva sorpresa i indignació pel nou retard de la L9 i pel perjudici econòmic que això suposa per a la ciutat.

Pel que les forces polítiques presents al Consistori, el PP ha fet pública una nota de premsa del regidor Senén Cañizares en la qual afirma que "la Generalitat està fent de la Línia 9 la història interminable". El regidor popular afirma que "només hi ha dos grups de persones als quals no els preocupa el retard en les obres: els que viatgen amb cotxe oficial i els que no coneixen la ciutat".

Per aquests motius, Cañizares ha demanat més implicació del Govern de la Generalitat en aquest tema i "menys passivitat del Govern municipal a l'hora de defensar els interessos dels veïns de L'Hospitalet. De res serveix que l'alcaldessa faci conferències d'autobombo si a l'hora de la veritat el Govern de la ciutat és incapaç de defensar els interessos de la ciutat".   

La Línia 9 reprèn els treballs al Gornal

Segons BTV Noticies.cat 13.11.2012

La tuneladora de la Línia 9, que ha de fer arribar el metro fins a l'aeroport, s'ha reactivat a l'Hospitalet. Les obres estaven aturades al barri del Gornal des de fa gairebé dos anys per problemes de finançament. La tuneladora s'ha posat en marxa i, si es compleixen els terminis, l'any 2014 el metro arribarà a les terminals del Prat.

La Línia 9 s’ha reactivat a l’Hospitalet, on la tuneladora ha estat parada des de principis de 2011. El talp s’ha despertat amb l’objectiu de perforar un túnel fins a la parada d’Ildefons Cerdà. Es tracta d’un tram de 800 metres, fonamental perquè el ramal de l’aeroport pugui estar operatiu l’any 2014. Això és necessari perquè, tot i que el ramal de la Zona Franca no s’obrirà almenys fins a 2016, funcionarà com a central d’alimentació elèctrica, cotxeres i tallers.

El Departament de Territori i Sostenibilitat calcula que el túnel estarà perforat entre finals d’any i principis de 2013. A mesura que la tuneladora avanci, els veïns seran informats. La reactivació de les obres ha estat possible després de desencallar-ne el finançament. Al març, la Generalitat va acordar amb les constructores destinar el pressupost al ramal de l’aeroport i deixar per més endavant el de la Zona Franca. Ara, el govern disposa de 116 milions d’euros per fer realitat l’arribada del metro a les terminals 1 i 2 del Prat.

La línia 9 s'ha reactivat a l'Hospitalet. A l'interior d'aquest pou, la tuneladora ha estat parada des de principis de 2011. El talp ha despertat amb l'objectiu de perforar un túnel fins a la parada d'Ildefons Cerdà.

Es tracta d'un tram de 800 metres, fonamental perquè el ramal de l'aeroport pugui estar operatiu l'any 2014. Això és necessari perquè, tot i que el ramal de la Zona Franca no s'obrirà almenys fins a 2016, funcionarà com a central d'alimentació elèctrica, cotxeres i tallers.

El Departament de Territori i Sostenibilitat calcula que el túnel estarà perforat entre finals d'any i principis de 2013. A mesura que la tuneladora avanci, els veïns seran informats.

La reactivació de les obres ha estat possible després de desencallar-ne el finançament. Al març, la Generalitat va acordar amb les constructores destinar el pressupost al ramal de l'aeroport i deixar per més endavant el de la Zona Franca. Ara, el govern disposa de 116 milions d'euros per fer realitat l'arribada del metro a les terminals 1 i 2 del Prat.

L’H Digital ciutat 15. 11. 2012

Es reprenen les obres de línia 9 a L'Hospitalet

El Govern i les constructores arriben a un acord per finançar la perforació

La tuneladora parada des de principis del 2011 s'ha posat en marxa per a completar el tram pendent de 800 metres. Territori manté l'objectiu de posar la línia en servei fins l'aeroport al 2014. El túnel del Gornal es imprescindible per què enllaça les cotxeres amb la Zona Franca.

Les obres de la línia 9 de Metro de Barcelona en el ramal de la Zona Franca s'han reactivat aquest dilluns segons fons de les empreses constructores i del Departament de Territori i Sostenibilitat.

Després d'estar aturada per manca de finançament des de finals de 2011, la tuneladora tornarà a funcionar perforant el tram de 800 metres que resta fins arribar al Pou de Bifurcació, on s'uneixen els dos ramals de les línies 9 i 10.  La tuneladora, una de les tres aturades sota terra, que obria a L'Hospitalet el que falta de ramal de la Zona Franca, ha començat a avançar un altre cop.

El talp estava sota els jardins de l'Alhambra, a la Ciutat de la Justícia, després de travessar la Granvia. Els 800 metres de terreny tou fins a la bifurcació de Gornal es poden acabar, si no hi ha sorpreses, en dos mesos. Aquest tram de la Zona Franca no s'obrirà almenys fins al 2016, però es necessari com a via de servei perquè el 2014, únic compromís en ferm, la L-9 arribi a la T-1 de l'aeroport pel túnel del Prat a la Diagonal, ja perforat.

Les obres s'han pogut reprendre un cop el Govern i les constructores de la línia 9 han arribat a un acord per finançar la perforació del túnel de la Zona Franca. Així, els recursos que les constructores havien de destinar a construir estacions concessionades a d'altres trams de la línia que encara no han d'entrar en servei, es dedicaran a finalitzar el túnel que unirà els dos ramals del costat del Llobregat de la L9/L10.

Les constructores ja han executat el 86,9% de la línia 9

El tram que queda per perforar finalitza en el pou conegut com de bifurcació, per on s'extraurà la tuneladora. En aquest punt de L'Hospitalet conflueixen els ramals de l'aeroport i de la Zona Franca. El primer s'obrirà al 2014, segons els plans de la Generalitat, anirà des de la zona Universitària fins a la T1 al llarg de 19,1 quilometres amb un total de 18 estacions. Tindrà connexions amb la L3 (Zona Universitària), la L5 (Collblanc), la L1 (La Torrassa), la L8 de FGC (Europa Fira) i la R2 de Rodalies (El Prat Estació i T2).

Actualment, ja s'han construït 43,5 quilòmetres de la línia 9, el que representa un 86,9% del total del projecte. A més del tram de 800 metres de la Zona Franca, falten per perforar 4,2 quilòmetres del tram central de la futura infraestructura.

Les tuneladores que han d'executar aquesta part de l'obra es troben aturades per manca de finançament. Pel que fa a l'obra del ramal de la Zona Franca que s'ha reactivat aquest dilluns, hi ha vuit estacions acabades i sis que s'estan construint, tenint en compte que l'estació de Motors no s'executarà fins que no es desenvolupi la futura zona residencial de la Marina del Prat Vermell. El ramal de la futura L10 és imprescindible per l'arribada del Metro a l'Aeroport.

Així, la línia 9 unirà Barcelona, L'Hospitalet i el Prat de Llobregat amb l'Aeroport a partir de 2014. El Metro funcionarà entre Zona Universitària i l'Aeroport i facilitarà la interconnexió amb la línia de Torrassa, la línia 5 a Collblanc i la línia 3 a Zona Universitària, amb les del Trambaix a l'estació de Camp Nou.

Recordem que la línia 9 tindrà a L'Hospitalet 5 estacions: Collblanc, que enllaçarà amb la línia 5, La Torrassa, que connectarà amb la línia 1 i rodalies de Renfe, Provençana, al carrer Narcís Monturiol de Santa Eulàlia, Ildefons Cerdà, enllaç amb els Ferrocarrils de la Generalitat i Fira, al polígon Pedrossa. 

15.08.2011 a les 21:04Txell Canela

Els veïns critiquen l’aturada de les obres de l’L9, que s’allargaran fins al 2014

El Departament de Territori i Sostenibilitat és un dels més afectats per la tisorada de la Generalitat, que ha reduït el pressupost un 30%. Aquest fet ha afectat de ple les obres de la línia 9 del metro. Una mala notícia per als veïns, que conviuen amb les obres des de fa anys i ara ja no saben fins quan s'allargaran.

L’H Digital diari 01. 08. 2001

S'adjudiquen les obres de la línia 9 al seu pas per L'Hospitalet

Formen part del tram comprès entre el Parc Logístic i la Zona Universitària

El departament de Política Territorial i Obres Públiques ha adjudicat la redacció de projectes de construcció i l'execució d'obres del tram de línia nou comprès entre el Parc Logístic i la Zona Universitària. Aquest tram passa per L'Hospitalet on tindrà 5 estacions.

 La Generalitat ha adjudicat obres per un valor de gairebé 120.000 milions de pessetes per a la construcció de diferents trams de la futura línia 9. Les obres contemplen les infraestructures i estacions del tram 4, entre Sagrera i Bon Pastor, entre Bon Pastor i Can Zam; i Bon Pastor i Gorg. De la mateixa manera, també s'han adjudicat les obres de construcció del túnel dels trams 2 i 3 (del Parc Logístic de la Zona Franca a Zona Universitària, i de Zona Universitària a Sagrera, respectivament). El tram 2 és el que travessa L'Hospitalet.

Així doncs, l'únic tram que queda per adjudicar és l'1 que unirà l'aeroport amb la Zona Franca. Si bé, entre les adjudicacions aprovades per la Generalitat és troba l'assistència tècnica per a la redacció del projecte constructiu i l'estudi d'impacte ambiental d'aquest tram. La Generalitat té previst de finançar aquest darrer tram amb fons europeus de cohesió

La línia 9 a L'Hospitalet

 La línia 9 tindrà a L'Hospitalet 5 estacions: Collblanc (que enllaçarà amb la Línia 5), La Torrassa (que connectarà amb la Línia 1 i rodalies de Renfe), Provençana (al carrer Narcís Monturiol de Santa Eulàlia), Ildefons Cerdà (enllaç amb els Ferrocarrils de la Generalitat) i Fira, al polígon Pedrosa.

La Torrassa es convertirà en una gran estació intercanviadora que permetrà diversos desplaçaments gràcies a la connexió amb la Línia 1 del metro i les dues línies de rodalies de Renfe que passen per la ciutat, la de Vilanova i la de Vilafranca.

Un cop la línia estigui totalment acabada, L'Hospitalet tindrà una connexió més ràpida amb El Prat i amb l'Aeroport i també amb la zona alta de Barcelona i la zona universitària.

El recorregut i les innovacions tecnològiques

La línia 9 tindrà 41'4 quilòmetres i 43 estacions. El traçat comença a l'Aeroport, continua per El Prat, La Zona Franca (d'on sortirà un ramal que connectarà el Zal i el Port), la Fira de Pedrosa, el passeig de la Zona Franca, L'Hospitalet, la zona universitària de la UB i la UPC, la part alta de Barcelona (de forma paral.lela a la Ronda del Mig) fins a arribar a la plaça Sanllehí. A partir d'aquest punt, la línia 9 es dirigeix en direcció a la Sagrera, Bon Pastor i Santa Coloma, on es bifurca en dos ramals. El primer d'ells es dirigeix al barri de Singuerlín (de Santa Coloma) i el segona acaba en el barri de Gorg (a Badalona).

 Tant la construcció com l'adequació de la línia faran servir elements de gran modernitat i innovació. Aquestes són les seves característiques.

- 15 punts de connexió amb la resta de línies de metro, Ferrocarrils de la Generalitat, Aeroport, trens de rodalies de RENFE i trens d'alta velocitat.

- El traçat passa per zones amb importants focus d'atracció de viatges (Aeroport, Zona Franca, estació del TGV a Sagrera) i també de generació de desplaçaments urbans (L'Hospitalet, Travessera de Dalt, Guinardó, Sant Andreu, Badalona, Santa Coloma).

- Més d'un 30% dels futurs usuaris deixarà el cotxe i agafarà el metro.

- Les línies 1 i 5 seran les més beneficiades perquè en disminuirà la càrrega de passatgers.

- Fluxos superiors als 10.000 passatgers diaris a les principals estacions de correspondència (Sagrera, Lesseps, Badal, Santa Eulàlia i Sarrià.

- Un 35% dels desplaçaments faran correspondència amb altres línies. El temps de recorregut total serà de 65 minuts.

- Totes les estacions de la línia estaran adaptades per a l'accés de persones amb mobilitat reduïda.

- Ample de via internacional.

 Les vies estaran situades en el túnel una a sobre de l'altra.

- Les andanes estaran tancades amb vidre, fet que impossibilitarà l'accés a les vies i millorarà la climatització de les estacions.

- La perforació s'efectuarà mitjançant màquines tuneladores de diversos tipus (en funció del terreny) per reduir la incidència de les obres en superfície i facilitar el compliment dels terminis i dels costos

No hay comentarios:

Publicar un comentario